Byggt egen hodegavl

Som ni ser..min norska är verkligen sorglig, men jag försöker iaf🙂

Denna ”hodegavl” har jag och min son gjort själva och vi blev nöjda. Jag har gjort en tidigare till en dubbelsäng och hade det inte varit för att jag avskyr hur väggen ser ut i sovrummet så hade jag kanske visat en bild på hur den blev. Den är grå istället för svart som denna på bild här under.

Vi är inte riktigt färdiga, för jag ska ha på en text också med Star Wars, som sonen önskat sig. Vi har börjat lite idag, men det tar sin lilla tid😉 Texten ska sitta på gaveln förståss.

Jag hoppas hinna bli klar i veckan och då kan jag sätta ut bild på hur det blev. Själv ville jag nog haft en ljusare gavel, men som sagt det är min son som vill ha och då får han själv välja. När man är 6 år har man sina egna tankar och idéer🙂 Jag tycker det är roligt att han själv kommer med åsikter och förslag. Så länge det inte blir helt galet. Han sa häromdagen att han längtar tills vi köpt eget hus, för då vill han ha sitt rum helt i svart, så att det blir som ute i rymden. Jag sa att det blir alldeles för mörkt, men att vi kan kanske ha en vägg med stjärnor och planeter och resten av väggarna ljusa och det nappade han på😀

sanggavel

(Bild: Privat)

cissan-enkel7

Etiketter: , , , , ,

4 svar to “Byggt egen hodegavl”

  1. Anna Says:

    Så tøfft. hva lager du den gavln av da?

  2. cissan Says:

    Hej Anna!
    Jag svarar både här och på din blogg!
    Först har jag ett bakstycke av plywood.Ovanpå plywooden har jag skruvat fast en ram av trä som är 5 cm djup. Viktigt att den här ramen går kant i kant med plywooden, annars kommer det att synas en kant när tyget har fästs. I ramen har jag sedan lagt i 5 cm tjock skumgummi. Efteråt är det bara att spänna fast ett tyg man tycker är snyggt och så skjuta fast det med en häftpistol.

    Jag kan göra ett inlägg om detta i bloggen, så ska jag försöka fotografera sängen jag har gjort. Jag har så svårt att förklara🙂
    Tack för att du frågade!

  3. Anna Says:

    ja det får du göra🙂 Såg fint ut. Kunde gott tänkt mej göra nåt sånt själv ja🙂

  4. jannedhobbyrom Says:

    utrolig smart. dette må prøves ut

Kommentera

