Pantonkoppar och bricka

I vintras fick jag dessa Pantonkopparna av min sambo. Kopparna är designade av Pernille Vea och hon har använt Pantons mönster. Kopparna  är störtsköna att hålla i och så bränner man sig inte på fingrarna, fastän man han kokhett te i koppen. Sånt uppskattas. Men så ville jag gärna ha en liten bricka och när jag var i Sverige sist och rotade i mina gömmor så hittade jag två små trävita brickor som jag köpt på IKEA för väldigt många år sen. Nej, jag vill inte säga hur länge sen det var😉

Men så tyckte jag inte riktigt de passade till kopparna och skålen, så jag målade om brickorna i svart och vitt. Nu känns det mer trevligt när man sitter och hänger framför tv’n eller vid datorn och har allt på en bricka.

Jag skulle så gärna vilja ha Panton-tyget som går i samma mönster som kopparna. Om någon har en bit över så får ni gärna kontakta mig🙂

geometri

(Eget kollage med bilder från Casanova)

brickor

brickor med kopp

(Bilder: Cissans privata)

De sista två bilderna är dålig kvalité, men gör väl inget?🙂

Cissan enkel

Etiketter: , , , , , , , , ,

2 svar to “Pantonkoppar och bricka”

  1. Malin Says:

    Hej gumsebums!🙂 Dina brickor och muggar är så fina!!! Hade gärna druckit te och myst och mumsat dumle med dig och de där fina ”kitten”.🙂

    Och kudden är ursnygg den med!🙂 Och allt annat med det läckra mönstret.🙂

    KRAM!

  2. Moderne Retro Says:

    Er så nydelig Geometri-mønstret. Klokken i bakgrunnen (første bildet) har jeg hatt lyst på lenge i ”flerfarget”, men etter å ha sett dette bildet vurderes hvit. 🙂

Kommentera

