Nya tallrikar och glas

Något som jag har lust att köpa när vi flyttat är nya tallrikar och glas. Idag har vi en service från Duka som heter Anna har jag för mig. Den var söt på den tiden när jag flyttade hemifrån och passade till mina dåvarande möbler och stil. Idag har jag helt bytt stil och har lust med något nyare och roligare. Inne på Til Bords hittade dessa sakerna från Villeroy & Boch som heter Vivo. Jag har inte sett dem tidigare, men tyckte de såg lite ok ut. Men jag vet inte om jag vill ha den, har inte sett den live😎

Den röda tallriken var pigg och glad, men tror jag hade valt en vit ändå. Vitt är ju lätt att tillsätta färger och piffa upp med lite fräcka servietter eller en kul duk.

tallrikar

vivo

(Eget kollage med bilder från Til Bords)

Vi får se vad som kommer att hamna på vårt köksbord i framtiden. Jag vet i alla fall att sambon gärna vill byta service. Våra nuvarande blommiga tallrikar känns nog inte så manliga😀

Till min sambo – Förlåt🙂

Cissan enkel

Etiketter: , , , , , , ,

7 svar to “Nya tallrikar och glas”

  1. Emma Says:

    Snygga tallrikar, dom röda var skitsnygga.. Men jag hade nog oxå valt vitt då det är lättare att duka med färger som du säger! ha en skön söndag =)

  2. Moderne Retro Says:

    De var lekre. Liker også hvite. Synes generelt sett at maten kommer bedre til sin rett da, samt lettere å pynte etter humør med nøytralt servise.🙂

  3. Drops Says:

    Jepp, enig disse var fine=)
    Kule i lime også..Men er jo enig med deg i at hvis man skal investere i noe så kanskje det er lurt å tenke litt fremover..
    Oki, håper været er fint der du er og…
    DROPS

  4. karola Says:

    jätteläckert porslin!…men jag håller med, väljer man vitt är det enkelt att duka sen med olika färger och dekorera maten på faten är så snyggt på vita tallrikar också!
    sv.tänk om min lampa är en riktig design goding!!!…hursomhelst, den känns som ett toppenkap1… jag störtgillar den och såg en retrostylad lägenhet på en blogg här i veckan som hade samma modell i taklampa🙂

    ha en fin söndagkväll!

  5. Malin Says:

    Hej hej! Här är en till som vill ha lite nytt porslin och bestick. Såg fina bestick med vita handtag på IKEA. Rätt billiga. Får se om man slår till. Dom fanns i svart också, kanske inte är så praktiskt med vita? :S

    PUSS!

  6. karola Says:

    hoppas din vecka är bra!

  7. elinjosefine Says:

    Ville bara lämna ett litet avtryck. Fin och inspirerande blogg du har. Ha en fin kväll/ Josefine

Kommentera

