Sån här Casalino-stol kunde vara kul

Ett bord och några Casalinostolar runt det hade gärna fått stå på min balkong. Stolarna är vädertåliga, lättaskötta, stapelbara och så står det också att läsa att färgen på stolarna inte solbleks.

Casalino, designad av Alexander Begge, var stort på 70-talet, men har kommit tillbaka och man kan få dem i flera färger. Det finns barnmodeller och bord också. Till dens om vill finns även en liten pall..om jag inte missminner mig så heter det väl krakk på norska🙂

Är detta en stol som du kunde tänka dig?

Jag kunde tänkt mig den som en kontorstol också, med en liten sittkudde på. Jag sitter inte så många timmar, så jag hade nog klarat mig med en sån här stol :P  I så fall gärna dem med armstöden😀

Här är lite bilder som jag har gjort ett kollage av. Bilderna har jag hittat hos Stylepark!

casalino

casalino kollage (Eget kollage med bilder från Stylepark)

Hoppas att ni alla har det bra och så hoppas jag att solen kikar fram lääänge nu. Saknar solen och värmen.

Cissan enkel

Etiketter: , , , , , , , , , ,

Kommentera

