Mitt ”nya” köksfönster

För några veckor sen fick vi nymålade fönster och balkongdörrar. Det blev så ljust och fräscht och det har nu resulterat i att vi möblerar om för fullt här hemma. Vi hade gulbruna furufönster tidigare och nu är de vita och fina. Jag har ett ganska litet kök och det blev ganska mörkt innan, med ett mörkt fönster. Jag har inte så mycket i mitt kök, tycker det fort samlas på högar och jag vill ha det så ”rent” som möjligt. Behöver arbetsytan som finns. Så i mitt fönster står två höga gröna krukor, en krukgubbe och en liten radio som jag köpt på Clas Ohlson. Den var i en brunaktig färg, men jag har målat den vit🙂

Jag glömde ju att ta bild på köksfönstret innan det blev ommålat, men jag visar en bild från ett annat fönster som varit samma som i köket🙂

matrumsfönster - innanJa, fönstret är verkligen smutsigt, men det har slipats så mycket att det samlat sig på både insidan och utsidan av fönstret.

köket - efter

(Bilder: Cissans privata)

Just nu håller jag på att fixar färdigt i matrummet, som tidigare var matrum och datorrum. Det var trångt och jobbigt och nu känns det bättre med ett rum som man bara kan sitta och äta och slappa av i🙂

Cissan enkel

startsidan

bloglovin

Etiketter: , , , , , , ,

3 svar to “Mitt ”nya” köksfönster”

  1. Malin Inspiration & design Says:

    Det blev ju TOPPENFRÄSCHT!! Vitt kan göra underverk!! Det känns så himla luftigt och fint och befriande på någe vis…😀

  2. Lill Nilsbakken Says:

    Ville bara säga hej.

  3. Nya Fönster Says:

    Nya fönster är alltid snyggast vita, dina fönster blev verkligen jätte bra🙂

Kommentera

