Min blogghörna – halvfärdigt!

IKEA lådor

(Bild: Cissans privata)

Igår var vi på IKEA i Oslo. Jag skulle kika på ett väggskåp där jag kunde ha min laptop i. Jag var lite osäker på om jag egentligen ville det, för jag ville helst ha ett ”riktigt” ställe att sitta på. Men vi har begränsat med plats och vi har klurat på många olika sätt att göra en ”plats” till lilla mig🙂

Men jag bestämde mig till slut för att satsa på detta skåpet från IKEA och det heter IKEA PS. De finns i färgerna vit och röd. Jag var inne på att välja det vita skåpet, men ändrade mig till det röda istället. Dels tyckte jag det var så friskt med rött och sen har vi väldigt mycket vitt hemma, så det känns bra att bryta av med en färgklick🙂

blogghörna ikea

(Bild: IKEA)

Så här ser det ut hemma just nu. Ni får ursäkta sladdarna och röran under skåpet. Jag har inte riktigt kommit så långt ännu. Jag måste ha en sladdgömma eller liknande där. Vi hade ett litet skåp här innan och då syntes inte sladdarna🙂

blogghörna rörigt

(Bild: Cissans privata)

En barstol ville jag ha, för jag gillar tanken på att jag kan välja mellan att stå och sitta vid datorn. Skönt att kunna välja hur jag vill jobba🙂

Stolen jag köpte var en vit höglansig barstol som heter Glenn. Jag provade lite olika stolar, men jag föll för denna som ni ser.

Bloggstol

(Bild: Cissans privata)

Nu är det som sagt lite småpiffande kvar att göra. Ska köpa en lampa i veckan och så ska jag sätta upp en liten låda på väggen också där jag ska ha mina räkningar i… för såna måste jag samla på ett ställe, annars försvinner de😦😉

Jag köpte också en liten malmbyrå som jag har som sängbord, för jag har ingen just nu. Sovrummet har jag verkligen inte lust att visa, för det ser inte klokt ut där. Har blivit rörigt och absolut ingen grön oas där man kan finna ro😦 Jag längtar tills vi en dag har ett skönt sovrum med ro och trivsel. Inte ens sambon trivs där inne, så det är inte bara jag som känner så.

Men jag känner mig i alla fall väldigt nöjd med min blogghörna och bättre kommer den att bli🙂

Ha en skön söndag alla bloggläsare!

Cissan enkel

startsidan

bloglovin

Etiketter: , , , , , , , , , ,

8 svar to “Min blogghörna – halvfärdigt!”

  1. Malin Inspiration & design Says:

    Hej! Det ser TOPPEN ut tycker jag!! Rött är så piggt och fint! Men ändå varmt.🙂

    Å Glennstolen är bara för snygg!!! Tyvärr är den för djup (benen) för vårt kök annars hade vi tänkt slå till på två.🙂 Den är himla skön me ju. Å Lite roligare än våra Sune men dom passar bra storleksmässigt i vår lilla kök.

    Snyggt att ”Glenn” är i högglans med tycker jag.🙂 Hoppas du ska trivas med din nya fina blogghörna. Det hade JAG gjort!!!🙂 Längtar så tills jag med får en. Men det kan ta sin tid… :S Men den som väntar.😉

    Hoppas vi ses snart hjärtat!! Så jag får ge dig en big hug.🙂

  2. Malin Inspiration & design Says:

    SÅKLART jag gör!!!🙂 Blir ju så glae är du uppdaterar ju!🙂
    Jag vill pyssla…med dig!!! Måla, sy & fixa & fejja!! ÅH!!!
    Jag har målat två små tavelramar. Inget märkvärdigt alls. Mest ett
    lite test.🙂

    Du får ju göra en liten tavla till blogghörnan.🙂 Kanske ett rött @ i en ram??!🙂

    Hörs Gosan!!

  3. Malin Inspiration & design Says:

    Bra förslag utav P tycker jag! Å dekorplast är ju så bra för man kan plocka bort det när man vill.🙂 Du kan ju ha ett litet i en ram ståendes på skåpet oxå.🙂

    Nu är mina småtavlor klara.🙂 Har satt presentpapper i dom. :S Nördig? Jag??? *Visslar!*.😉

  4. Malin Inspiration & design Says:

    Cissan; Tack gumman! Vad roligt att du gillar dom.🙂 Var ju mest ett litet test och för att jag var så pysselsugen.:) Sen låg ju ramarna där på vinden och skräpade.😉 En postlåda bli kanon att ha ovanför.🙂 En från Bruka Design kanske?! Jag håller tummarna vännen för att lampan finns kvar. Skulle ju vara så typiskt annars! Hörs i mejlen! Kram

  5. Malin Inspiration & design Says:

    Cissan; Haha ja, chatt-bloggare ja.🙂 Najsigt och prata med dig jue.🙂 Har mejlat dig precis också.🙂
    Vad perfekt att du fyndade postlådan då!! Rea gillar vi!!🙂 Ska bli kul att se den på plats i morgon då. Är den vit eller rödvit?🙂 Apropå postlådan. Vi har inte fått upp vår vid lillstugan ännu. PINSAMT ju!! Nämnde det till Mattias i går…måste försöka få upp den. Så barnen kan ha lite kul.🙂 Lägga lite post i den.🙂 Kraam

  6. cissan Says:

    Nu gör jag som du gör, svarar både här och där. Känns kanske mer riktigt🙂
    Alltså vissa saker tar sån tid! Denna postlådan har legat på så många ställen här hemma utan att få komma upp på väggen. Jag fick aldrig tummarna loss helt enkelt. Tror jag köpte den i vintras och det är först nu den kom upp🙂
    Den är röd med vit text🙂 jag har räkningar i min, skrev nog det i inlägget att den skulle användas till det🙂
    kram hjärtat

  7. Malin Inspiration & design Says:

    Ahh, nu ser jag ju att det står om lådan. Förvirrad man är!! Hua!
    Dags att lägga in sig på långvården kanske?? ;D

    PUSS!

  8. Inkassofirmen Says:

    That is really fascinating, You are an excessively professional blogger. I have joined your feed and sit up for looking for extra of your excellent post. Additionally, I’ve shared your web site in my social networks

Kommentera

