Ena sidan klar i matrummet – puh!

Mitt projekt som jag håller på med mest nu är bloggplatsen och matrummet. Dessa två projekt finns i samma rum, så det funderas och flyttas lite runt på möbler och tavlor lite då och då.
En av väggarna i matrummet är helt klar – tror jag😉
Det är inte så mycket att visa, men jag gör det ändå. Jag har två malmbyråer från IKEA här och lite pynt ovanpå från samma ställe. Smileyskålen från Eva Solo köpte jag i butiken Til bords i vintras. De hade jätterea, för de skulle flytta till nya lokaler. Jag blev jätteglad när jag såg att smileyn fanns i orange, för det passade perfekt in i mitt orangea rum🙂
Tavlan målade jag i höstas har jag för mig. Jag behövde en stor tavla och då fick det blir så…

Matbordet har jag köpt på Skeidar och är i vit högglans och jag är så himla glad för det bordet. Ovanför hänger min Fl/y-lampa från Kartell, den passar så fint ovanför matbordet och det känns som en perfekt kombination. Mattan under bordet har jag klippt rund själv. Mattan är från IKEA och heter Hampen. De andra väggarna kan jag visa sen, men de är inte riktigt klara. Jag måste få flyttat en skänk som står lite på trekvart just nu. Allt tar sin lilla tid🙂

röd orangematrum1

matrum2

matrum3

matrum4

(Alla bilder är Cissans privata)

På vänster sida om malmbyråerna finns det en sorts garderob, som är inbyggd under trappan. Jag har lust att måla dörrhandtaget vitt eller byta. Tror inte hyresvärden svimmar om jag gör det, så det är något jag måste ta tag i. Jag kan lova att jag har glömt det många gånger. Kanske jag kommer ihåg det bättre nu är jag bloggat om det😉

Kram

Cissan enkel

startsidan

bloglovin

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

16 svar to “Ena sidan klar i matrummet – puh!”

  1. Elle Says:

    Gud så fint!!

  2. Blogg by Maliin Stoor Says:

    Härligt med ORANGE, I Like!!

    Bra med mycket vitt som piffas till med accentfärger, smart!!!

    Länka GÄRNA till mig =) =) =)

    Må gott

    Maliin

  3. Drops Says:

    Så fin spiseplass dere har…
    Liker så godt runde bord jeg…tror jeg skal ha et hvitt bord i kjellerstuen og det skal være rundt..hihi…
    Herlig fargemiks…rødt og oransj…fresht….
    Kuli bloggplass også….helt herlig.
    Jepp…vet ikke når Frk Maskros kommer opp i taket, men vi får vel håpe at det dukker opp noen som ikke har høydeskrekk som kan hjelpe oss..thi-hi…
    Ha det fint.
    Klem fra Drops

  4. Susihus Says:

    Vilka härliga färger! Må gott

  5. Lill Nilsbakken Says:

    Jätteläckert altså. Fint med vitt.
    Kram Lill

  6. Malin Inspiration & design Says:

    Cissan; Jag önskar så att VI, du och jag kunde pyssla också vännen.😦 Ja, det är ju kul att pyssla i hop och surra lite under tiden.🙂 Snart ses vi vännen. Då ska du få en stor BAMSEKRAM utav mig. Eller två.😉

    Det ser så MYSIGT och och ändå piggt ut i matrummet. Och din tavla passar utomordentlig över malmisarna. Och kartellen blir ju pricken över i:et.🙂 Tröttnar du på smileyskålen så vet du vart den ska skickas. ;))
    Många gosingar till dig Spättan!

  7. Blogg by Maliin Stoor Says:

    Nu är du länkad hos mig med!!!

    Ha d

    Maliin

  8. Kikan Says:

    Åh vad fint ni har det!! Stor kram från Kikan

  9. cissan Says:

    Drops:
    Ja, du får ha ett runt bord, jag är så nöjd med det och det känns så mysigt när man sitter runt det😉 Hoppas ni snart får upp lampan🙂
    kram

    Susihus:
    Tack så mycket🙂

    Lill Nilsbakken:
    Tack för det🙂 Jag är väldigt nöjd med det vita

    Malin Inspiration & Design
    Smileyskålen? Tröttna? Hmmm… låt mig tänka på det..eh…nej, tröttnar inte😉
    Ja, jag vill också pyssla med dig ju.. åh, så synd att jag bor i Norge dåååå.
    Kram hjärtat

    Blogg by Maliin Stoor:
    Tack snälla du, vad roligt att du länkar tillbaka🙂

    Kikan:
    Tack snälla. så glad jag blir.
    Stor kram tillbaka🙂

  10. Kvirrevitt Says:

    Hei, og takk for hyggelig kommentar her om dagen! Så utrolig FINT du har det:)

  11. Elle Says:

    Tack så mycket! Visst är det roligt med kommentarer =) Man blir ju så glad.

  12. Elle Says:

    Heter erat bord becky förresten. Vi har ett stort sådant i alla fall. Ett ovalt, Me like.

  13. Moderne Retro Says:

    Helledussen så stilig. Jeg elsker hvitt mot hvitt, og ”glade farger”. Koziol-fatet er jo bare så stilig i hvitt. Har sett etter det lenge nå, men butikkene som selger det her har ikke tatt det inn i den fargen. Må vel be de bestille det en eller annen dag. Og Kartell-lampen digger jeg bare. Har hatt lyst på den fra den kom i butikkene, men har ingen plass å henge den.

  14. cissan Says:

    Kvirrevitt:
    Tack snälla för kommentaren. Ha en härlig ferie!

    Elle:
    Det är möjligt att bordet heter Becky i Sverige. Jag har köpt mitt här i Norge och nu hittar jag inte det på hemsidan. Verkar som de slutat sälja det. Men jag fann en bild på ”mitt” bord här.
    http://www.bpmobler.se/shop/assets/shop_files/hostkatalog_2008.pdf
    Bordet är på sidan 6
    Låter snyggt med ett ovalt bord🙂
    Ha det gott🙂

    Moderne Retro:
    Tack för komplimangen! Ja, koziolfatet är härligt. Jag har det i två storlekar och ibland kombinerar jag dem till ett stort med fem våningar. Jag hoppas du får tag på det en dag. Jag hittade inte heller det i vitt här i Norge, utan fick beställa det i Sverige och så fick min mamma ta hit det när hon kom på besök. Vad kul att du också gillar Kartellampan, den är så läcker =)
    Ha det så gott!

  15. Huset på Planen Says:

    Så fint rom, med fantastisk fargekombinasjon. Jeg har et oransje fat som jeg liker å ha tomater på – blir så glad av den kombinasjonen.

    Ha en fin dag.

  16. cissan Says:

    Huset på Planen:
    Tack för det. Ja, orange är en frisk färg och med härligt röda tomater så lyser det verkligen upp!
    Ha det gott🙂

Kommentera

