Iittalaglasen fick följa med mig hem

Några glas som jag tyckt om ett tag nu är Iittalas glas som heter Ote. Jag har varit speciellt förtjust i glaset som är i storleken 29 cl. Glasen finns bl a att köpa på Inneonline.

Nu när jag var hemma i Sverige, så fick jag minsann sett dem på riktigt. Frågade lite snällt sambon om jag fick slå till på några och han ”beviljade” ett inköp av dessa glas. Tack till dig lilla sambo🙂 Jag slog till på 12 stycken glas och nu är de diskade och står ute i mitt kök. Mina är blå, men som ni ser på Inneonline så finns de i flera olika färger.

Nu är det lite tråkig matservice vi har, men känns inte aktuellt att byta riktigt än. Men en dag…😉

iittalaglas

nära

ett glas

(Alla bilder: Cissans privata)

Cissan enkel

startsidan

bloglovin

Etiketter: , , , , , , , ,

6 svar to “Iittalaglasen fick följa med mig hem”

  1. Lina Says:

    Jättefina glas, det var ett bra val

  2. cissan Says:

    Lina:
    Hej!
    Tack för kommentaren! Ja, glasen gillar jag jättemycket. Vad fina dina kivilyktor är. Jag köpte två mörkgröna i veckan, har inte hunnit skriva om dem på bloggen ännu. Riktigt fynd du har gjort🙂
    /Cissan

  3. Annica Says:

    Hej
    Fina glas du skaffat.
    Kram

  4. Anna Says:

    Vilka snyggingar till glas du har köpt:)

    Kram Anna

  5. cissan Says:

    Annica:
    Tack så mycket Annica!
    kram

    Anna:
    Ja, visst är de snygga. Jag gillade ödlan du visar i din blogg. Jättefin är den🙂

  6. Huset på Planen Says:

    Kjempefine glass! Passer fint til Stelton brødposen.🙂

    Jeg har også glass fra Iittala i samme farge, men ikke med den fine knekken. De er kjøpt inn for nesten elleve år siden, men fungerer fint ennå. Tidløse ting liker jeg.

Kommentera

