Fixat i entrén idag

Idag har jag grejat lite i entrén. Nu sitter nyckelhållarna uppe och hyllan där vi kan lägga småprylar sitter också uppe. Känns skönt tycker jag att ha det på plats. Hoppas nu att det funkar som jag tänkt mig🙂

Det enda som jag verkligen skulle vilja göra i hallen nu är att måla om. Det har jag velat göra i några år, men känns lite jobbigt att fråga om det är okey för hyrsvärden. De målade blått när vi flyttade in här och det är 4 år sen. Problemet med att ha blått är att vi har en liten och mörk hall, så en vit färg eller ljus ljusgrå hade varit mycket bättre. Vi har också lekt med tanken att ha ljust på alla väggar utom en och så göra den i orange eller en annan häftig färg. Golvet som ligger där är dessutom väldigt mörkt😦 Jag vill måla om det NU!🙂

Det har blivit sagt att furudörrarna ska lämnas in och bli ommålade till vitt istället. De har blivit så gula och trista. Får se om det blir av, men jag hoppas det. Det hade definitivt hjälpt lite!

Nåväl, när jag var i Sverige så köpte jag den lilla blå Aalto-skålen från Iittala. Den var så fin att jag inte kunde motstå den, så den får stå på skoskåpen.

hall nyckel

hall framifrån

J-me kollageiittala kollage

(Alla bilder: Cissan)

Här skiner solen idag och jag känner mig så glad för det. Hoppas att ni andra också har sol hos er!

Ha det gott

Cissan enkel

startsidan

bloglovin

Etiketter: , , , , , , ,

12 svar to “Fixat i entrén idag”

  1. Petter Says:

    Coole greier! Tipper samboern syns den nøkkel holderen er kul😉

  2. cissan Says:

    Petter:
    Ja, han tyckte den var väldigt cool. Jag ser att han använder den också. Kanske något för dig😛

  3. Dahlarna Says:

    Hej! Hittade hit för första gången idag via Qreate. Har lagt till dig på blogglovin’. Vilken fin blogg du har! Det finns en hel del positivt med att ha en hyresvärd – men nackdelen är ju att man inte får fixa som man vill. Hoppas att ni snart hittar ert drömhus! Ha det så bra!

  4. cissan Says:

    Dahlarna:
    Tack snälla för komplimangen. Den värmde gott =) Trevligt att hitta in till dig med. Jag ser att du hållt på att blogga ett tag. Fin blogg du med har. Läckra tårtor du har gjort. Jag hade behövt en till imorgon då vi ska fira min sons födelsedag för familjen.
    Vad roligt att du prenumererar på min blogg. Alltid skoj att veta vem som tryckt på den knappen😉 Känn dig träffad för nu följer jag din blogg också via blogglovin🙂
    Ha det så gott
    Cissan

  5. Jill Says:

    Skönt att få lite ordning i hallen. Det första rummet man kliver in i, det är alltid skönt om det är ordning där. Skulle önska jag kunde säga att vi hade ordning i vår…🙂

    Iitalla har verkligen så mycket snyggt! Och i riktigt härliga färger.

    Ha det fint!

  6. Veronika Says:

    Förstod mig inte riktigt på din önskelista men blev väldigt förtjust i vasarna ”swing”, skulle passa perfekt hemma hos mig. Så vart kan jag hitta dom?🙂 Inspirerande och fin blogg ska jag säga oxå medans jag ändå är i farten! Ha det toppen!

  7. Malin Inspiration & design Says:

    Cissan; Ja jag VET att du finns! GOA du!!🙂 Vad skulle jag göra utan dig??! :S Japp, vi behöver bubbla av oss lite (mycket:) du och jag! Hörs i veckan hoppas jag. Många kramar till dig hjärtat!

  8. Malin Inspiration & design Says:

    Cissan; TACK gullis!!! Där skulle DU och jag kunna sitta och mysa med massa mums och haft det bra!🙂
    Kul att du gillar det! KRAAAAAAAAAAAAAM

  9. handkraft09 Says:

    Hej! Lotta heter jag och har suttit här denna söndag för att hitta lite inspiration. Via Malins Inspiration och design hittade jag till dig och det var väldigt trevligt. Jag håller också på att göra i ordning min hall, det blir så mycket trevligare intryck när man kommer hem efter en lång dag på jobbet. Jag följer nu dig på Bloglovin och ser fram emot din inspiration. Ps. jobbar på en fritidsgård så jag kommer garanterat att ta med mig lp-skålarna dit som inspiration till ungdomarna att göra där… kul
    Hälsn. Lotta

  10. cissan Says:

    Jill:
    Haha, jag skulle önska att vi hade ordning i vår hall alltid. Jag kan inte säga att vi har så väldigt stiligt alltid, men vi försöker. Hallen är väldigt trång och dålig förvaring. Det är skönt att ”våga” öppna dörren om det kommer besök utan att alla kläder och skor ligger i en hög på golvet😉

    Veronica:
    Jag googlade och hittade bl a dessa två ställena som säljer Swingvaserna. Här är länkarna:
    http://www.danskdesign.nu/normann-copenhagen-swing-vas-r%F6d-stor-p-95.html

    och denna

    http://www.inneonline.se/krukor-skalar-och-vaser/swing-vase-normann-c/prod_67.html

    Vad var det som du inte förstod på min önskelista?🙂
    Tack för besöket på min blogg och välkommen tillbaka.
    Ha en härlig söndag

    Malin:
    Ja, vi kunde låst in oss där med godis och popcorn och en hög PysSelgrejor =) Ja, det hade varit finemang! Jag hoppar på cyklen nu, så ses vi om en vecka haha
    kram sötis

    Handkraft09
    Hej Lotta! Vad skoj att du hittade in till mig🙂 Ja, har du varit hos Malin, så förstår du hur fånigt dålig min blogg egentligen är, men jag gör så gott jag kan med det vi har här🙂 Lp-skålarna är ju perfekta att pyssla med. Hoppas att ni får provat på det och att det blir en festlig grej.
    Tack för att du vill följa min blogg, så glad jag blir. Har du någon blogg?
    Sköt om dig och välkommen tillbaka
    /Cissan

  11. Veronika Says:

    Kom oxå på att jag kunde googla efter jag redan frågat så hitta vaserna! Men tack för tipsen ändå🙂 Sen skrev jag nog lite klantigt för fatta din önskelista men tänkte om det gick att trycka som man kom till någon sida med vaserna. Får erkänna att jag är ny inom bloggvärlden! Men fastnat här och älskar att läsa inredningsblogg och kommer kika in på din lite då och då för inspiration! Sköt om dej!
    /Veronika

  12. cissan Says:

    Veronika:
    Hej igen! Vet du om någon brukar snurra runt med hur saker funkar på nätet, så är det jag😉 Den där önskelistan har jag grejat med så många gånger att den bara får vara så. Jag råkade radera den för ett tag sen och sen när jag trodde att den var klar, så såg man bara en bild. Jag blev gråhårig😉
    Ha det så gott, så ses vi i bloggarna

Kommentera

