Totalt kaos!

Hej alla!

Här har det varit totalt kaos hemma hos mig. Min mamma kom på besök i onsdags och reste hem igår. Det i sig är inget kaos, men allt hon hade med sig orsakade en mindre flyttröra🙂 Jag har ju flyttat ut alla mina saker från en källare jag hyrt i Sverige och nu är alltså det mesta här i vår lilla lägenhet med noll förvaring. Detta har medfört att allt står i matrummet och vardagsrummet. Jag fick ett bryt häromdagen och då frågade sambon vår hyresvärd om det inte går att fixa så att vi kan få lite mer förvaringsplats i ett utrymme som finns i huset.  Hyresvärden sa att det skulle ordna sig,  så redan dagen efter så ordnade han och min sambo med en städrunda i detta rummet som ska bli förvaringsrum. Kan ni förstå hur skönt det känns?! Jag håller alltså nu på att sortera och klura ut vilket som ska ner i rummet. Julpynt och påsksaker får flytta ner, det används ju så sällan och tar bara onödig plats här uppe. Därför har det varit lite tyst från mig sista dagarna. Hade lust att umgås med min mamma när hon var här och nu är det städtider. Dessutom är det fotbollscup här i närheten denna helgen. I denna cupen deltar min son och hans vänner, så jag har och kommer att tillbringa en del tid där🙂

Tänkte i alla fall visa en bild från en hörna som jag lyckats få ”ren” från flyttlådor och påsar. Jag har ställt upp min skulptur som jag köpte på Bolagret tidigare i somras. Det känns som att den passar där i matrummet🙂

bolagret

bolagret1

bolagret2

(Alla bilder: Cissan)

Hoppas att ni alla får en fin söndag. Här lyser solen idag och det är härligt!

Kram på er

Cissan enkel

startsidan

bloglovin

Etiketter: , , , ,

16 svar to “Totalt kaos!”

  1. Malin Inspiration & design Says:

    Cissan; Svar; Tack! Tänkte att någon kanske ville ha lite barninspiration.🙂 Det är ju så KUL att hitta saker för kids också… Tack själv för i går och för att du ville köpa blusen!🙂 Jag sätter in money till dig sen. Vad hade JAG gjort utan DIG då?! Katastrof!!🙂
    Nej, det går inte för sig!! U and me forever my friend!🙂 Ps Ps!!😉 Hörs gumman! Lägger upp peacemärket sen.🙂

    JA, visst PASSAR den fint där skulpturen!!! Den är så SNYGG!!!! Längtar tills jag har en egen. Snällt av dig att dela med dig av mallen.🙂 Gulle!!
    Hoppas du får nytta av mallarna du fick av mig också.🙂 Din tavla är så läcker!! Du är duktig på att måla!!

    Kan vi höras i luren snart!! Måste få prata med dig.🙂 Annars får jag abstinens. ;))

    Kram på dig goding!

  2. Lina Says:

    Vilken fin tavla!

  3. Dahlarna Says:

    Jättefin skulptur! Och kanonfin Smileyskål! En sådan suktar jag efter – fast en vit!

    Vad skönt att få mer förrådsutrymme – det kan man verkligen aldrig få för mycket av. Samtidigt är det ju bra att rensa ibland. Det görajg alles för sällan ;-)!

    Hoppas att du har hunnit njuta lite av helgen iallafall. Ha det så bra! Kram!

  4. Malin Inspiration & design Says:

    Hej, bara jag som kika förbi….😀
    Hoppas du har det bra hjärtesnörpet!

    LOVE U muchu!!🙂

  5. Malin Inspiration & design Says:

    Cissan; Tack fina du!🙂 Ja, det hade absolut passat fint till din najsiga blogghörna!🙂 Japp, ses i mejlen gumman.🙂

  6. Blogg by Maliin Stoor Says:

    Nice!!
    Riktigt fin!!

    Maliin

  7. Jill Says:

    Så fint! Riktigt härliga färger i den tavlan.

    Förstår verkligen hur du känner det med att inte ha tillräckligt med förvaringsmöjligheter. När vi flyttade till Norge flyttade vi in i en lägenhet på 45 kvadrat, med typ noll förvaring. Två små garderober, det var allt. Snacka om att man tillslut blev helt galen!

    Hoppas du haft en bra start på veckan! Här i Bergen är det fortfarande ganska dåligt väder, men jag överlever…för på söndag bär det av till Grekland i en vecka och sedan en vecka i Sverige. Jag hoppas på sol och värme jag!!!

    Ha det fint!

  8. Malin Inspiration & design Says:

    Cissan; Tack darling!🙂 Jag är i en period då jag är så sugen på lite mer ”vågade” färger.🙂 Och det är ju bara att byta ut om man inte trivs eller tröttnar.🙂 Ja det är ALLTID kul att pyssla. Men ännu roligare vore det att pyssla med DIG!!🙂 Nu blir det strax bakad potatis.🙂 Nu blir du sugen va?!!😉 Hörs i mejlen…. Puss & kram

  9. Elin Says:

    Vad fint det blev! Men det tar tid när man ska packa upp. Det är inte så lätt o veta vad allt ska stå…🙂 Gillar tavlan skarpt.

  10. Elin Says:

    Hej igen! Skulle bara säga att jag gillar din blogg skarpt så nu ligger den på min bloggs favorit lista! Mvh Elin.

  11. Sara Says:

    Hej! Vilken härlig blogg du har! Hittade hit via Elins bloggfavoritlista.🙂 Gillar verkligen tavlan du målat! Vilken härlig färgklick!

  12. cissan Says:

    Lina:
    Tack så mycket!

    Dahlarna:
    Ja, en vit smileyskål hade inte gjort ont i benet att ha😉 Har stått och kikat på den några gånger, men jag får nöja mig med min orangea skål. Fast jag är glad för den också.
    Ha en fin söndag =)

    Maliin Stoor:
    Hej Maliin!
    Nu var det ett tag sen jag kikade in till dig. Jag har varit småförkyld och inte haft ork att varken blogga eller läsa, men nu är jag på G igen🙂
    Skålarna på din blogg var superläckra, hade varit snyggt att ha på mitt soffbord😉
    Ha en härlig söndag!

    Jill:
    Jag har kommenterat inne på din blogg. =)

    Malin:
    Bakpotatis?! Nu kom jag att tänka på vår dejt!🙂 Blir glad när jag tänker på det hihi
    kram

    Elin:
    Men nu blev jag jätteglad! Jag tackar så mycket🙂
    Jag har varit lite småförkyld och inte bloggat på några dagar och så kikar jag in i min blogg idag och ser din kommentar. Blev pigg och glad med en gång🙂
    Jag ska minsann kika runt lite på din blogg. Tycker det är roligt att kunna titta in på för mig nya bloggar.
    Ha en härlig söndag
    kram
    Cissan

    Sara:
    Tack snälla för kommentaren! Vad bra att du skrev, för då hittade jag in till dig också. Gillar din blogg också🙂 Det är så roligt att kika in hos er som kikar hos mig🙂
    Välkommen tillbaka!

  13. FURNISH.etc Says:

    Åh vilken härlig och fin blogg du har! Första gången jag är här, hittade hit från Malins blogg (Inspiration & Design). Återkommer definitivt! Nu ska jag fortsätta läsa vidare spännande inlägg här på din blogg. Kram!

  14. cissan Says:

    Hej Furnish!
    Välkommen till min lilla vrå av bloggvärlden =)
    Tusen tack för komplimangen. Jag bloggar inte lika mycket som vår vän Malin, men försöker hänga med lite jag också.
    Tack för att du skrev, för nu kan jag hälsa på hos dig också!
    Önskar dig en riktigt trevlig helg!
    /Cissan

  15. Martin Says:

    Hej!

    Vad gjorde du för att få en svart högblank finish på din malmbyrå? Säljs dom så?

    snyggt.

  16. Erica Says:

    Sjukt snygg tavla!:)

Kommentera

