Fixat ramen

I somras köpte jag en tavelram på Bolagrets fyndhörna. Den var fruktansvärt sliten och repig, men nu har jag slipat den och sprayat om den igen. Tänkte piffa den med något mönster som jag ska klippa ut av dekorplast, men tyvärr så glömde jag plasten i Sverige. Hoppas få plasten hit nu i höst när mamma kommer och hälsar på igen. Ni kan ju bara gissar hur retligt det var att komma på att dekorplasten står snyggt och prydligt i en påse hemma hos mina föräldrar i hallen. GRRR!!

Texten inne i rammen ville jag helst ha i olika färgernyanser, men vi har ingen färgskrivare just nu, så det fick bli svart och vitt istället.  Jag har inte riktigt kommit på var tavlan ska sitta, men tror kanske den hamnar i hallen. Jag får tänka lite på saken🙂 Ramen är ganska tjock och själva bilden är på storlek med att A4-papper.

DSCN4608

DSCN4609

klar med tavlatjock ram

Hoppas ni alla får en mysig fredag!

Kram

Cissan enkel

startsidan

bloglovin

Etiketter: , , , , , ,

11 svar to “Fixat ramen”

  1. Mari Says:

    Den var ju jätteläcker för den var så tjock eller vad säger man? rejäl kanske? Strunt samma snygg var den iaf. Texten var kanon.
    Sprayfärg är kanon…..

    Går här och klurar på att fixa en tavla….får se om det blir nåt med det i kväll för nu möter ju Sverige Norge i dam-EM i fotboll så det får jag ju inte missa. Men det går ju att pyssla samtidigt.

    Ha en bra helg!!

  2. FURNISH.etc Says:

    Så härligt att man kan fynda lite nedgångna/repiga/trasiga prylar och sedan piffa upp dem! Tänk vad pengar man sparar🙂
    Tavlan blev verkligen kanonfin! Snyggt med så tjock ram!
    Trevlig helg! Kram Emmy

  3. Malin Inspiration & design Says:

    Duktig du är gumsan!!
    Din tavla blev jättefin!🙂
    Saknar dig!!

    KRAMAR!!

  4. Elin Says:

    Det blev jätte bra! Är så snyggt med de tjocka ramarna, blir ett helt annat djup i bilden.
    Ha det bra och trevlig helg!

  5. cissan Says:

    Tack! Ja, det är rätt så snyggt med en så djup ram. Hoppas snart få upp den på väggen också, har inte kommit så långt. Här går det inte fort, men låååångsamt😀
    Ha det gott

  6. cissan Says:

    Tack snälla söstra mi! Vill du veta en hemlighet? Jag saknar dig med!!🙂

    KRAM kram

  7. cissan Says:

    Ja, lite färg och lite tid, så har man fixat något och till på köpet sparat lite pengar🙂
    Så snygga Ilva-prylar du visar i din blogg. Jag blir helt köpesjuk! Gillar det gula mot det svarta. Ser fräscht ut🙂

    Ha en fin kväll!
    Kram
    Cissan

  8. cissan Says:

    Tack för kommentaren =)
    Jag kikade in på din blogg och du har en härlig blogg. Snyggt ditt smyckeskrin blev🙂
    Ha en härlig söndagkväll
    /Cissan

  9. Erica Says:

    vad heter det teckensnittet som du har använt och skrivit med på dina inläggsbilder?…ås fint!

  10. karola Says:

    kanonfina tavlor!

  11. elinjosefine Says:

    Åh nu blev jag inspirerad. Det är superkul med egna personliga tavlor🙂

Kommentera

