Pimpat mitt Malmbord

Hej!
Jag har bestämt mig för att försöka blogga lite igen, men det blir inte dagligen. Jag känner att jag fastnar för lätt och till sist sitter jag och försvinner i inredningsvärlden😛

Nåväl, det har inte hänt så fruktansvärt mycket att berätta om, men vi har målat om lite här hemma och vi ska antagligen få nya golv på ovanvåningen också. Förhoppningsvis innan jul. Vi får se vad som sker. I mellantiden har jag börjat med att göra i ordning på sovrummet. Vi hade tidigare en trött gul färg på väggen och den var faktiskt ganska dassig. Det kändes inte som att man kunde slå sig loss med färger heller. Nu har vi vitt på väggarna och jag valde att börja med lite röda detaljer på sovrummet. Det kommer inte att bli så våldsamt, för jag vill ändå ha en lugn och rogivande känsla när man kommer in. Men för att det inte skulle bli för vitt, så pimpade jag mitt Malmbord som jag köpt på IKEA.

På lådorna fäste röd dekorplast som jag klippt i olika storlekar. Jag känner mig nöjd med resultatet och när vi får en malm till sambons sida, ska jag göra samma om jag inte bestämmer mig för att göra nya mönster på båda malmborden🙂

Jag vet inte om man ser bokstavskuddarna i sängen. De har ju helt andra färger än just rött, men ni överlever va?😉

Här är lite bilder från sovrummet. Jag är inte klar med rummet, så väggarna är tomma i väntan på att jag ska få en uppenbarelse på vad jag vill ha🙂

Den röda lampan är självklart inte någon läslampa, men jag bara tycker den är mysig på kvällarna när det är mörkt ute. Numera läser jag väldigt sällan innan jag somnar, jämfört med tidigare då jag ofta ville läsa något innan jag slog igen ögonlocken… zzz… zzz…

ikea(Bild från IKEA)

bild1

bild3

bild2

bild4

bild5

(Bilder: Cissans privata)

Cissan enkel

startsidan

bloglovin

Etiketter: , , , , , , ,

9 svar to “Pimpat mitt Malmbord”

  1. Elin Says:

    Så snyggt det blev med ränderna!
    Jag förstår hur du känner med bloggandet. Jag bloggar inte heller varje dag utan gör det bara när jag känner för det.
    Men jag kommer att fortsätta att läsa din blogg så fort jag ser nåt nytt!
    Had et så bra så länge!
    Kram Elin.

  2. Malin Inspiration & design Says:

    SNYGGT Sötis!!🙂 Det är så kul att man kan sätta sin egen prägel på IKEAS saker.🙂 Och det är ju perfekt att kunna plocka bort plasten om man vill. Men du, visst är det beroendeframkallande med dekorplast?🙂 Man kan ju göra så MYCKET!!! Sen gillar jag att du har blandat färger med. Det blir levande på det viset tycker jag.🙂

    Kramilikram min sköna böna!😉 Hörs i mejlen!!

  3. Malin Inspiration & design Says:

    Just ja, M:et står för Malin va!!😀😀😀😀😀

    ;)))

  4. Blogg by Maliin Stoor Says:

    Fint med ränderna!
    Kul idé

    Trevlig helg

    Maliin

  5. Affe Says:

    påhittigt och fint (=

  6. jannes verden Says:

    så kult det ble. rå stilig………. det ser jo ut som ett helt annet møbel….
    knall stilig

    ha en flott søndag videre

  7. Lillsnörpa Says:

    Så läckert det blev! /Lillsnörpa

  8. FURNISH.etc inredning & design Says:

    Wow så läcker byrån blev! Vilken kanonide! Är ju så lätt att förändra med kontaktplast också. Tack för inspirationen! Kram Emmy

  9. mest Virkat Says:

    Snyggt! Jag skall virka en stor puff att ha framför brasan i samma färger, vitt och rött. Du får kika in på min blogg framöver och se resultatet!🙂

Kommentera

