Klipp din matta – Hampen

Efter att i lång tid ha försökt hitta en rund matta som inte kostar 5000 kronor eller som har en färg jag vill ha, så fick jag tipset att klippa en själv.

För ett par månader sen körde jag och min supersöta svägerska till IKEA i Oslo och köpte två Hampen-mattor i svart. När jag kom hem så började jag planera min nya matta. Fram med penna och sax och så var jag igång. Klippte så gott jag kunde och till sist fick jag fram min runda matta. En tanke var att klippa en halvcirkel av båda mattorna och så lägga ihop dem till en enda stor. Jag vågade inte riktigt det, för tänk om det inte gick så bra som jag hade tänkt mig, då hade jag haft två förstörda mattor :S

Men resultatet blev faktiskt rätt så bra. Jag har tagit kort på min ”nya” runda matta.Visst blev det ändå ganska okey?

Jag är nöjd och kanske jag nästa gång slår till på två mattor och klipper ”ihop” dem till en enda stor 🙂

rund-matta

(Bild: Privat)

Ni glömmer väl inte att jag har en konkurranse/tävling där man kan vinna en kul krukgubbe!

KLICKA HÄR! 🙂

Etiketter: , , , , , ,

2 svar to “Klipp din matta – Hampen”

  1. Mamamekko Says:

    ååh, vad smart. Hur tänkte du för att få den helt rund, behöver tips! 🙂

  2. Lovisa Says:

    Behöver man inte limma eller sy kanterna, eller håller mattan ihop ändå ?

Lämna en kommentar